Pressmeddelande: Miljöpartiet bjuder in till temakvällar med experter, toppkandidater och viktiga samtal

För första gången i en valrörelse håller nu Miljöpartiet en serie temakvällar med debatter, experter och toppkandidater. Kom och lyssna till föredrag, panelsamtal och debatter kring den politik vi vill driva för att skapa en framtid att längta till. Möt våra politiker och ställ de frågor du vill ha svar på inför valet. Klimatet kan inte vänta.

Med start måndag 20 augusti kommer Miljöpartiet i Uppsala län att hålla temakvällar varje måndag till och med torsdag fram till valet den 9 september. Allmänheten och media inbjuds att närvara alla kvällar. Temakvällarna kommer bland annat att fokusera på följande områden:  Klimat och hälsa, Den goda maten, Framtidens hållbara transporter, Ungas psykiska hälsa, Frilutftsliv och biologisk mångfald och hur skyddar vi antibiotikan.

Våra temakvällar har fått namnet Grön ValBar och nu på måndag den 20 augusti kl. 18.00 kommer våra toppkandidater att hålla varsin kort introduktion kring Mijöpartiets viktigaste politiska frågor på respektive nivå; kommun, region och riksdag.

Vi bjuder på alkoholfritt bubbel och snacks. Välkommen!

Tid: Klockan 18.00 måndag t.o.m torsdag v. 34-36
Plats: Scandic Upplandia, Dragarbrunnsgatan 32, Uppsala